Leo-liten fortfarande sjuk

Leo hade fortfarande feber idag (typ 4:e eller 5:e dagen i rad), så jag ringde sjukvårdsrådgivningen som ville att vi skulle komma in till sjukhuset med honom.
Väl på plats visade det sig att Leo-liten har dubbelsidig öroninflammation! Hallå - ska dom inte skrika då och dra sig i örat hysteriskt? Vi har inte märkt ett smack på Leo - förutom att han varit så lugn och glad (!) till skillnad från annars.

Han brukar ju alltid vara gnällig och mammig, men de senaste 4-5 dagarna har han varit så lugn och snäll. Han har inte varit slö eler ledsen, utan har lekt och stojat här hemma helt själv. Han har farit runt med dammsugaren och klättrat efter soffan, jagat bollar och burit runt på kaninen. Allt utan ett enda gnäll.

Han har pendlat mellan 38,5 - 39,3 grader, men inte verkat särskilt medtagen.

Dessutom har han (håll i hatten) sovit en hel natt utan att vakna!!!!!!!!  Helt sjukt :)
Eller ja, han somnade 19:00 och sov till 05:00 och då tyckte han att det var morgon och det kan man ju förstå. Han hade ju sovit 10 timmar då och var väl utsövd.
Jag borde ha misstänkt att allt inte var som det skulle när han sov så bra. Skumt, men så är det.

Nu har vi iaf fått penicillin till Leo så han lär väl vara sitt vanliga gnälliga jag om bara några dagar ;)

Vi är för övrigt (nästan) färdig med vår kökssoffa! Den är slipad, målad, slipad igen, målad igen, svuren åt, stampad på, spacklad, slipad igen och målad igen och NU står den i köket! Nu ska jag bara (ja, eller hur) klä locket.


Såhär trött var Leo idag innan vi skulle till sjukhuset. Han kollapsade när jag bar honom.




Det är förresten synd om mig! Jag är dunderförkyld :( Så ont i halsen att jag knappt kan svälja, täppt i näsan och OOOONT i huvudet. Man kan ju ha mer skoj...
Men jag tar det hellre nu än till jul kan jag säga.

Godnatt!


Kommentarer
Malin

Men lillstackarn då..inte roligt. Tur för er att han inte vart hysteriskt grinig nu då. Iwar är mkt bättre nu är det bara lite snorigt kvar, men det kan man få brottas med hela vintern.

2008-12-14 @ 01:04:57
URL: http://malinxsvedin.blogg.se/malin
Kristina

Lillvännen då! Han ser inte pigg ut där! Ivar är feberfri idag, men fortfarande grining... Hoppas det vänder snart för jag är inte van vid en grinig bebis!

2008-12-14 @ 10:29:23
URL: http://kikinas.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0