Magsjuka?

Jag hade precis kommit hem efter att jag och Kristina varit på gymmet och fått "Grönt kort".
Mange mötte mig med Leo som hade fått penicillin, nattblöja, pyjamas, gröt och tänderna borstade och var redo för sängen. Jag tog emot lillen och gick ett steg in i hans rum med honom, vände mig om för att säga nåt till Mange och då -
KRÄÄÄÄÄÄÄKS!
Leo kaskadkräks över sig själv, snuttefilten, hela mig och hela hallgolvet. Fin spridning...

Aaaah!  Spya överallt! Och det kommer mer. Och mer. Och Leo kräks igen. Och igen!  Hur mycket kräks kan det finnas i en liten kille som inte ätit ordentligt på en vecka egentligen? :(
Till sist tar det slut och Leo vill genast ner på golvet för att leka, börjar orma sig och gnöla. Själv står man där och försöker hålla i sin nerkräkta sprattlande bebis samtidigt som man försöker stå blickstilla så man inte ska råka trampa i mer spya. Samtidigt ränner Mange upp och ner för trappen och hämtar handdukar, Leos badbalja och skurmoppen.

Mange torkar av mina strumpor och byxor det värsta och sen tar jag med Leo ner till tvättstugan där jag skalar av honom pyjamasen och sedan mig själv alla mina kläder. Bh, linne, munkjacka, byxor och strumpor. Allt är nerkräkt.
Tvttar av mig och lillen och sen upp och sätta på ny pyjamas.

Nu undrar jag om man kan skylla den här kräkningen på penicillinet som han äter just nu? Jag VILL inte att det ska vara vinterkräksjuka!

Håller tummarna för att jag ska slippa tvätta sängkläder inatt.....


Kommentarer
fia

Hejsan såg dig via siffes sida och du och jag har ett liknande problem!

Min 4 åriga son har en stor knöl och 2 små bakom sitt ena öra, läkarna här hade aldrig sett något sådant heller vi har fått massa olika bud på vad det kan vara men nu skall vi operera honom den 29 dec om han håller sig fri fr infektioner och då vet vi efter ett tag vad det kan vara!



Lycka till me era knölar!



mvh sofia onlyboys

2008-12-16 @ 22:44:38
fia

Hejsan såg dig via siffes sida och du och jag har ett liknande problem!

Min 4 åriga son har en stor knöl och 2 små bakom sitt ena öra, läkarna här hade aldrig sett något sådant heller vi har fått massa olika bud på vad det kan vara men nu skall vi operera honom den 29 dec om han håller sig fri fr infektioner och då vet vi efter ett tag vad det kan vara!



Lycka till me era knölar!



mvh sofia onlyboys

2008-12-16 @ 22:45:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0