Uruselt humör!

Åh vad jag är arg!
I snart en veckas tid har jag planerat inköpen jag skulle göra för den här månadens lön.
Det var så mycket som skulle köpas - ansiktsvård, linser, kläder till Leo, kläder till mig och sist men inte minst julklappar. Sedan så tillkommer ju självklart allt det vanliga - mat (3000:-) och bensin (1500:-)
Just därför kändes det så bra att jag skulle få ca 15000:- rent den här månaden.

Det fick jag inte. Lönespecen kom idag och där står det 7000:-

VA??!

Jag ringde till lönekontoret och frågade varför jag inte fått mina semesterdagar utbetalda som vi kom överrens om (när jag, min fackföreträdare och en representant från jobbet satt i möte).
Stackars tjejen på lönekontoret sa att hon hade inte alls blivit informerad om att mina semesterdagar skulle betalas ut och att det vore nog bäst om jag tog kontakt med företrädaren från jobbet och bad honom kontakta henne och jidijadajada.

Lättare sagt än gjort. Jag har ringt, lämnat meddelande, mailat och dessutom ringt till en gemensam kollega som sa att han skulle säga åt den här killen att genast höra av sig till mig.

Inte ett pip.

Nu är jag så jävla arg. Ska ringa facket imorgon och fråga om vi kan bränna ner hela jävla bunten. Det handlar om ynka 8000:- från deras sida (ja, med arb.avgifter och pers.skatt så blir det mer, men skit samma) så VARFÖR kan dom inte bara betala ut pengarna som vi kom överrens om och sedan behöver vi aldrig talas vid igen.

Detta bådar inte gott inför morgondagens arbetsintervju. Jag kommer säkert vara på sånt jävla dåligt humör att dom inte vill ta i mig med tång ens :(


Och nu tröstäter jag också *suck*

Just ja - var till tandläkare idag. Hade 1 hål och dessutom bitit bort en bit av en tand. Jaha, det blir 2000:- tack.


ÅÅÅÅÅÅÅH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Kommentarer
Malin

Åhhh...vad jobbigt. Speciellt när man är helt säker på att man ska få en summa & har planerat upp hela lönen :o) ...sen gör dom fel !! Har tyvärr råkat ut för samma ett X antal ggr.

2008-11-24 @ 20:16:49
URL: http://malinxsvedin.blogg.se/malin
elin

fasen vad irriterande! såhär före jul o allt.. hoppas allt är bra med er annars. Kram

2008-11-25 @ 13:04:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0