Varslad pga arbetsbrist

Idag hölls förhandlingen mellan mig, Unionen och mitt (gamla) jobb.
För att vara ärlig så blev beslutet väldigt fördelaktigt för mig :)

Jag blir uppsagd den 15:e oktober och min uppsägninstid gäller tills den 15:e november.
Hela min uppsägninstid får jag full lön och är arbetsbefriad (får alltså gå hemma och skräpa som vanligt).
Dessutom ska dom efterskänka min semesterlöneskuld, betala ut mina 20 semesterdagar och jag har första tjing på anställning om det visar sig att dom vill nyanställa någon inom 5 år :)

Så kan det gå! Nu är man snart officiellt arbetssökande.
Helt ok eftersom jag får ut mer pengar på a-kassa än på föräldrapenning... typ 4000:- mer efter skatt/månad :D

Firade genom att köpa 2 linnen (49 kr/st) som jag ska ha med när vi åker utomlands.

Har inga bilder från idag eftersom vi inte varit hemma. Det får duga med en gammal bild på Leo och hans fötter :)
Leo och hans fötter


Kommentarer
Malin

Jag är bara "lite" avis på att ni snart ska åka !! :oP

2008-10-11 @ 21:18:59
URL: http://malinxsvedin.blogg.se/malin


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0