Vecka 36 och färdigjobbat

Du är på dag 247 av 280. (88,2%).
Du är i vecka 36.
Du har gått 35 fulla veckor och 1 full dag (v35+1).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Fre 4 dec 2009
Du har 33 dagar kvar till beräknad förlossning.




I fredags jobbade jag sista dagen på jobbet. Det känns vemodigt - kommer ju sakna alla kollegor men samtidigt är det väldigt skönt att kunna ta sig en tupplur mitt på dagen medan Leo är på dagis...
Jag fick ett jättegulligt halssmycke som avskedspresent! Det är en liten napp :)

'

 

 

Vår nya soffa har förövrigt kommit! Jätteskönt att slippa sitta på golvet...

Det ser lite kalt ut eftersom vi inte har någon matta än och vi har inte hunnit inhandla alla de miljarder kuddar jag ska ha i soffan, men det kommer... :)

 

Leo myser i nya stora soffan

 

 

Leo var hängig igår och hade 39 graders feber på eftermiddagen. Han hade nog feber på kvällen också, men det märkte varken jag eller Mange av eftersom vi var på Halloweenfest. Mina föräldrar var barnvakt till Leo :)

Jag åkte hem 23:00, men Mange stannade kvar och skulle som senast ta 02:15-bussen hem.

Skönt, tänkte jag eftersom Leo brukar vakna någon  gång runt 03:00 och då vilja bli innburen till oss. Mange brukar få bära in honom eftersom jag får så jäkla mycket sammandragningar av att lyfta honom ur spjälsängen, så det var skönt att Mange skulle komma hem innan dess.

Hrm....

Leo vaknade redan 00:30 så då fick jag bära in honom och sedan sov han väldigt oroligt och höll mig vaken av och till hela natten. Klockan 03:15 vaknade han på allvar och började babbla om mjölk och att han ville gå ut (men SOV unge! Klockan är 03:15!!!) och då hade Mange fortfarande inte kommit hem!

Leo somnade om ca 03:30 och jag ringde Mange som sa att han skulle försöka få tag på någon skjuts hem. Hade alla taxibilar i världen gått upp i rök eller vadå? Och vad hände med den där 02:15-bussen som han snackade om? *lätt irriterad*

Jaja, runt 04:00 kom han hem och då hade Leo självklart vaknat igen *suck*
Mange somnade (såklart...) på en gång, men Leo var vaken (och höll mig vaken) till 06:00.
Tack för den...

Sen vaknade han 08:00 och ville gå uuuuut.

Mange sov till 12:00 ungefär, jag och Leo var ute till 13:00, jag sövde Leo 13:30 och när jag kom ut ur sovrummet hade Mange somnat igen på soffan. Hur jävla mycket kan man sova egentligen????


Klockan är nu 15:00 och både Mange och Leo sover än. Imponerande på nåt sätt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0