70 dagar kvar och jobbiga förvärkar

Åh vilken urusel natt.

Gick och lade mig ca 22:00 (Mange hade redan somnat - tröttgris!) och nästan genast fick jag ont i magen + att den blev stenhård och toppig.
Fattade först inte att det var förvärkar - de första 4 gångerna tänkte jag bara: "Men vad GÖR bebisen?" :D

Sen, när jag väl fattade att det var förvärkar så tänkte jag att dom säkert snart skulle ge med sig, så jag började inte klocka dom förrän 22:38
Klockade värkarna från 22:38 till 23:56 och dom kom hela tiden med 2-3 minuters mellanrum och varje värk varande 45-65 sekunder.
Det blev inget sova de där 2 timmarna iaf kan jag säga...

Väckte Mange ca 22:45 och tvingade honom att hämta en 1g alvedon till mig, sen somnade han om på en gång *s*
Klockan 22:55 ringde jag förlossningen för rådgivning. Dom höll med mig om att det var lite för tidigt att få smärtsamma och regelbundna förvärkar redan i v.30, men när jag sa att jag tagit en alvedon så bad dom mig iaf att vänta 30 minuter för att ge den tid att verka. Hade värkarna inte gett med sig till ca 23:30 så skulle jag ringa tillbaka.

Men det gjorde jag inte. Det kändes så jobbigt att liksom ordna allt bara för att åka in till förlossningen - väcka stackars svärmor och be henne komma upp och passa Leo och sen så är det ju besöksförbud på sjukhuset, så Mange hade inte fått följa med in mm.
Så jag stannade hemma och 23:56 klockade jag som sagt sista värken och sen somnade jag, så dom gick tydligen över då *s*

Men jag hoppas jag slipper det här de följande nätterna. Det är skitjobbigt att inte kunna sova och man blir så utmattad av magens "gymnastik" - både fysiskt och psykiskt.

Jag skyller på att vi haft en hysteriskt stressig vecka på jobbet. Nu är det helg och jag ska vila. Och jag ska INTE ha några förvärkar igen förrän runt vecka 37, så DET så! :)

 


Kommentarer
Linda

hehehe du är allt sugen på attdin lilla skall komma du med. He ha tanken slog mig att Ni kanske får före.Ni har ca 2 månader kva roch jag kanske går över tiden 3 veckor..och du få för tidigt..heheh :)

Men men detta sker nog inte....men ändå :)

Hoppas det är bra med dig/er idag med!



kramkram

2009-10-02 @ 16:27:01
URL: http://www.meandmyhome.blogspot,com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0