Underbara ungar

Lilla Nora....så lättsam hon är att lägga om man jämför med Leo!
Ca 20:30 sätter jag på henne nattblöja och pyjamas, ammar henne för sista gången och sedan lägger jag henne i vaggan och går ut. Hon ligger och "pratar" ett tag och sen somnar hon!

Helt galet.

Jag minns hur vi hade det med Leo när han var i hennes ålder. Vi bar och bar och bar, vaggade och vyssade i TIMMAR varje kväll! När han väl hade somnat så lade man ner honm ytterst försiktigt och smög ut ur rummet. Sedan brukade han vakna igen med ett gallskrik efter bara 30 minuter och så fick man börja bära och vyssa igen.
Jag fattar inte att min rygg inte gick av.

Idag hade jag inget tålamod med Leo-liten.
Han är inne i en liten trots- och nejperiod just nu. Han ber om vatten och när han får det så häller han ut det på en gång. Han säger "Äta" och när man ger honom mat så leker han bara med den och häller till slut ut den.
Han kan försöka slå på mig/Mange/Nora (eller någon annan) utan någon orsak. Han klättrar i soffan bara för att han vet att han inte får - om vi säger åt honom att gå ner så skrattar han hysteriskt och tycker det är skitkul *suck*

Dagis är perfekt för honom (och för mig!), men eftersom han fortfarande är liiite röd i ögonen så vet jag inte om dom vill ta emot honom imorrn. Ska ringa och kolla....han har ju inget "klet" i ögonen längre och vi har ju behandlat ögonen med medicin i 2 dygn.

Trots att han är en riktig liten busunge så är han alldeles underbar. Det är bara svårt att komma ihåg det just när han häller ut vatten/juice/mjölk/mat för 4:e gången i rad....  ;)


Mammas hjärta




Så här ser Leo ut när han säger lastbil (Han uttalar det "Glasch")




Söta fina Nora sover i babysittern





Kommentarer
Malin

Åh..känner igen de där med att dom vill ha men sen bara häller ut el leker med det suck iwar är i exakt samma "fas" !! Sen så kan dom vara på dagis när dom har ögoninflamation så länge dom inte har feber el "gultklegg" sa dom till mig på BVC ialf.

2010-01-31 @ 21:59:10
URL: http://malinxsvedin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0