Ett år äldre och lika glad för det :)

Jaha, idag fyllde jag alltså 28 år :)
Än så länge fattar jag inte det här med 30-årskris. Jag menar, varför? Det är ju vid 30 som livet börjar! Man ser fortfarande hyfsat bra ut och man har dessutom fått lite mer innanför pannbenet :) Bara positivt alltså.

Dagen började redan 05:00 då barnen vaknade. Leo med feber och Nora med sedvanligt glatt humör.
Magnus har (förmodligen) åkt på magkatarr, så han spenderar stora delar av dagen till att ligga i soffan och ha ont :(
Vi trotsade både feber och magont och spenderade förmiddagen på Birsta. Vid 14 var vi hemma igen och sedan började släkten komma på sedvanligt födelsedagsbesök.
Mamma och pappa gav mig ett presentkort hos Marielle (underbart!), syster med familj hade bakat min favorittårta och chokladbiskvier som dom bjöd på.
Av Mange ska jag också få ett presentkort hos Marielle - han har ju haft ont så han har inte kunnat ordna någon present.

Under eftermiddagen/kvällen har Leo legat stadigt på 39,6-39,7 grader i feber trots Ipren. Han är inte pigg alls...

En stund efter att min släkt åkt så kom Manges föräldrar + Iwar på besök. Den här gången fick jag pengar som (överraskande nog) kommer gå till en behandling hos Marielle :D

Nu är klockan 20, Nora sover, Leo somnade av sig själv i soffan för över en timme sedan och Mange ligger bredvid och ser lite plågad ut.

Det här med magkatarren är ju inte så skoj. Det finns liksom inga direkta botemedel, det enda man kan göra är att tänka på vad man äter och på så sätt lindra symptomen. T.ex. så bör man avstå från alkohol, stekt mat, grillad mat, salt, starka kryddor, fett osv osv. Vilken rolig semester för Mange - ingen öl och inget grillat! :(

Nu ska jag se om jag kan få ner Leo i sängen...


Under tiden som Iwar var här och lekte med Nora så låg Leo helt passivt i soffan och sa "Näe Ia busa mäj" = Nej Iwar inte busa med mig :(


Sedan slocknade han i soffan




Kommentarer
Malin

HippHippHurra !! Så här i efterskott :)



Förlåt att jag inte kunde komma på din dag igår..men jag tror inte ni ville ha mig där heller. Hoppas lilleman mår bättre snart !!



Sköt om er & krya på famlijen

2010-07-02 @ 11:17:56
URL: http://malinxsvedin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0