Hurra!

Idag damp mitt nummer av Ottobre ner i brevlådan!
Mange kom in med posten och höll upp ett stort vitt kuvert och såg frågande på mig.
"Ottobre, vad är det?"
Jag började utstöta en mängd olika ljud, mestadels små skrik och pip medan jag sträckte mig efter kuvertet.
Japp. Där var den. Min första Ottobre-tidning! :D
Oj vad många olika kläder att sy och OJ vad jag kommer bli ruinerad på tygköp!

Jag ville ju självklart provsy något redan nu ikväll, så när barnen väl sov drog jag fram åbäket (min symaskin) och började leta tyg. Och jag letade högt och lågt, vitt och brett. Och hittade INGENTING! :(
Jag ville eg. ha interlockjersy, men det slutade med att jag klippte sönder ett gammalt linne (väldigt stretchig trikå)
och tog lite resttyg från Noras mösstyg.
Resultatet blev ju (som man kanske förstår) lite skrattretande, men jag fick iaf prova ett mönster och se om det stämmer som alla säger - att Ottobres mönster är väldigt breda.
Det blev iaf en kort klänning/tunika med kuvertringning.

 

Jag MÅSTE lära mig att sy kantbanden i muddväv snyggare. Hur jag än gör blir det skevt och konstigt.

Jaja, det handlar kanske bara om övning.

 

 

Tidigare idag blev jag förresten färdig med min förvaringsväska :)  Det bidde en sån här:

 

Jag hittade ett väldigt styvt och stelt bomullstyg i en gömma och det passade ju perfekt eftersom  jag ville ha lite stadga i väskan och inte hade något vliselin hemma...

Fina döskallar utanpå och fodrat med blått tyg :)  I den väskan sover nu min Ottobre-tidning gott ;)

 



Kommentarer
Linnéa

Hej.. Ett tips till snygga kanter mm kolla in " Snedslå" från stoff och stil.

2010-03-23 @ 18:44:41
Sara (Minxy)

Linnéa: Tack för tipset, just den här gången hade jag bara kantband i muddväv hemma, snedslå är helt klart mycket lättare :)

2010-03-23 @ 19:34:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0