Jag har blivit med symaskin!

Idag fick jag ett sms från DHL: Du har ett paket att hämta.

Wohoo! Symaskinen har kommit!
Mange hämtade ut den åt mig på väg hem från jobbet och sedan ville jag bara att eftermiddagen skulle gå så jag kunde lägga ungarna och bekanta mig med maskinen någon gång ;)

Jag var duktig och läste bruksanvisningen i ca 5 sekunder, sedan började jag experimentera med olika trådspänningar, sömmar, stygnlängder mm.
Sydde också det första projektet på nya maskinen - en dregglis till Nora :)



Nej, sömmarna är inte helt raka, men jag har ju inte riktigt fått kläm på det hela än - dessutom ritade jag mönstet lite slarvigt med bläck (!) och det syns på vissa ställen. Så går det när man är otålig!
Jag är inte inte alls överrens med mina tryckknappar heller, så det blev kardborre på den istället.

NÖJD med maskinen iaf! Den går som en dröm :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0