Glad och ledsen om vartannat

I fredags blev jag själaglad - jag sökte ett "uppdrag" på jobbet och fick det!
Dom behöver någon som är tekniksamordnare. Till att börja med är det bara ca 25% av en heltid, så resterande 75% ligger jag kvar på handläggningen, men tanken är att det ska utarbetas till en helt separat tjänst så småningom :)

Så hela helgen sken jag som en sol! :)

Måndag började ju bra - kul att gå till jobbet och träffa alla underbara människor där :)
Vid 14:30 åkte jag till Memira ögonlaserklinik - jag är så sugen på att operera mina ögon så jag slipper hålla på med linser och glasögon!
Men det sket sig tyvärr :(   Mitt vänstra öga skulle gå att operera utan problem, men mitt högra öga har alldeles för tunn hornhinna. Inget att göra åt, det är medfött och går inte att påverka.

Ögonläkaren sa att jag inte skulle ge upp hoppet - om 2-5 år komemr säkert utvecklingen inom ögonlaser ha kommit längre och då kan man förmodligen operera även människor med tunn hornhinna.

Men det är en urusel tröst till en människa som hade bespetsat sig på en operation i november i år..... :(

Ikväll ska jag trösta mig själv med salta pinnar. Fy vad ledsen jag blev :(


Kommentarer
Oscar

Hej.



Jag läste ditt inlägg om den besvikelse du kände över att inte kunna genomföra din önskade laseroperation pga. för ”tunn hornhinna”.



Jag vet inte om det är till någon tröst för dig men vi har haft en patient som fick höra samma argument på samma klinik tidigare men trots det valde att söka sig vidare till andra alternativ. Hon kom till oss och en av ögonkirurgerna med över 20 års erfarenhet undersökte henne och konstaterade det motsatta. Här görs nämligen förundersökningarna direkt av ögonkirurgen.



Idag har hon Perfekt syn och är sig själv evigt tacksam över att hon aldrig gav upp.



Läkarna på Novius ögonklinik har kunskapen att korrigera alla typer av synfel och är därigenom internationellt kända för sina föreläsningar och operationer inför 1000 tals åskådare som vill lära sig mer.



Jag uppmanar dig verkligen till en ytterligare konsultation för att se om problemet verkligen ligger i den för "tunna hornhinnan" eller något annat.



Mvh

Oscar

2010-10-12 @ 09:37:39
URL: http://www.novius.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0