Väldigt slö

Min semester har nu pågått i ca 1 vecka och i vanlig ordning har jag blivit dunderförkyld :(
VARFÖR blir det såhär? Så länge jag jobbar är jag frisk som en nötkärna, men så snart jag får lite ledigt så blir jag sjuk.
Väldigt irriterande.

Var till BVC i torsdags med Leo. Han väger nu 10925 gram och är 82 cm lång :) Mammas stora kille som snart väger över 11 kilo!

Jag gick för övrigt in i v.22 idag :)  Blir ingen magbild eftersom min bärbara dator är på garantiservice och jag får under tiden hålla till godo med Manges bärbara. Problemet med den är att den tar så ruskigt dåliga bilder, så jag hoppar helt enkelt över magbilder tills min bärbara kommer tillbaka.

Min bror + familj är på besök under veckan, så vi ska väl hinna umgås lite hoppas jag. Tror att jag, mamma och Kerastin ska iväg och kolla in garner och tapeter på måndag.

Elin sms:ade och kollade om jag ville hänga med ut till Birsta imorgon och mår jag inte sämre än idag så följer jag gärna med :) 

Just nu kan jag inte lägga in nåra bilder eftersom jag inte fattar vart kortläsaren på den här dumma datorn sitter. Hoppas den andra datorn kommer hem SNART!


Kommentarer
Linda

hej kul att höra att du tillslut kom och hämtade din dator :) det tog ett tag för dem :)

Magbilder...ja jag som är så bra på att knäppa på allt och alla är lite seg med mig själv. Skall ta mig tid i helgen och ta några riktigt fina magbilder...läste att runt vecka 30 får man vackrast bilder på magen..men men alla bilder är väl vackra...det är ju min lilla bebis mage.

Tråkigt att höra att du är sjuker...hoppas det inte blir jobbigt för magen din.

Själv har min lilla Novalie börjat göra kullerbytter i magen och hon sparkar som aldrig förr...

skönt om dig och krya på dig..

Kram kram



linda

2009-07-28 @ 20:27:13
URL: http://www.meandmyhome.blogspot.com
Linda

Ja detta med svininfluensan verkar skrämmnade. Man blir inte direkt ressugen... He bra att du tänker possitvit att du bara är förkyld. Annar sär det lätt att gräva ner sig och tycka så synd om sig själv. Men men det är inte kul att ha mage och va förkyld. Hade feber i början av min grav och det var pyton.



Jo hon som gjorde ultraljudet tyckte det var fel att lägga pengarna på något dyligt, tyckte vi skulle bo på hotell och må gott i stället när vi väl behövde sova och ha lite barnvakt. Ojojojoj åsikter finns det men jag slog dövöra till! Jag är rätt bra på att ha egna åsikter :) Hon tyckte oxå att man inte skulle göra för nöjes skull, men vad spelar det för roll. Jag hade fått göra 2 ultraljud oavsett tittit elelr inte för de kunde inte mäta min livmoder. Hm man blir så trött på allt tjatande!

De som väntar tvillingar, hur många ultraljud gör inte de??? hm mer än ett i alla fall. Och om de nu inte hade känt min livmoder hade jag fått göra ett till. och kanske ett till...Hm tycker de kan tjata mer om alla tester man kan göra istället, som dessutom är mer skadligt för ett barn. Sticka hål på fosterhinnan tex, hur dumt som helst...

Skit samma jag är bara bitter på hon som gjorde undersökningen igår. Jag är jätte glad och nöjd att Vi åkte på tittut kliniken. Ångrar det inte och tycker detvar en fantastisk upplevelse och skulle verkligen rekommendera det. Känns som om det är en himla massa åsikter kring vad man bör och inte bör när man har barn i magen.

Finns värre saker. Tänk alla som knarkar, röker och super...



Jag frågade henne vad det är för skillnad på att jag har gjort tre ultraljud och vad det är för skillnad om ett av ultraljuden skulle ha varit nästa gång. Detta med att de inte kunde mäta magen...att jag skulle få gå fler gånger. Hon svarade att det inte är någon skillnad och slutade samtalet med att nej var inte orolig det finns de som gör uppåt 20 ultraljud under en graviditet för olika saker skull. Och det är inte fel på de bebisarna...ojooj varför yttra sig...



Nej jag är inte bitter bara en gnutta irriterad...

kram kram



Lidna

2009-07-29 @ 11:32:06
URL: http://www.meandmyhome.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0