Åh vad mycket godis!

Godis i massor - jag har ingen karaktär, men det skiter jag i :)
Min tandläkare lär ju läxa upp mig ordentligt, men den smällen tar jag när den kommer (i augusti med andra ord).


Jag är lite deppad över Leos dagis. Själva dagiset (ja, jag vet att det heter förskola) är jättetrevligt och alla fröknar (ja, jag vet att det heter förskolepedagog!) är underbara. Men - nu vill dom ändra på tiderna för alla 15-timmarsbarn.
Som det är nu går Leo 5 timmar/dag 3 dagar/vecka och det är jättebra. Han får vara med på samlingen på morgonen, han får vara med på utelek eller innepyssel, han får vara med på lunchen och sedan får han lägga sig och sova med de andra barnen.
Nu vill dom ändra på det så att det blir 3 timmar/dag 5 dagar/vecka stället. Det innebär att Leo kommer missa lunchen - något som är SKIT rent ut sagt! Den där lunchen är viktig för honom! Han äter för det första jättebra på dagis när han ser alla andra barn äta - hemma äter han som en fågel. Dessutom så LÄR han sig saker under lunchen. Han lär sig be om mer på ett vettigt sätt (hemma ber han inte om mer eftersom han inte äter...), han lär sig duka, bära bort sin tallrik osv - eftersom han ser att alla andra barn gör så.
Nu ska dom alltså ta bort det här för honom :(
Dessutom så innebär det att jag ska hämta honom innan lunch, snabbt prestera någon lunch hemma INNAN han blir för trött och hungrig för att ens försöka äta och sedan söva honom innan han blir övertrött.
Hurra.

Jaja, det blir som det blir.



Nora står på alla 4 och gungar. Ramlar ner, kravlar sig upp igen...och gungar. Och ramlar ner :)
Jag blir alldeles trött av att titta.



Just ja! Nora fick smaka lite potatis idag!  Yttepytte lite på skeden och OJ vad hon gillade det! Höll fast min hand stenhårt och smackade loss på skeden. När skeden var ren så upptäckte hon att hon hade en del potatis på kinderna, så då körde hon runt händerna över hela ansiktet och stoppade dom sedan i munnen. GOTT! :)








Kommentarer
Pernilla

Jag förstår att du blir upprörd, tråkigt att han inte får äta lunch där längre. Brorsans son går på dagis fem dagar i veckan 3 timmar per dag då de också har en liten hemma. Han kommer dit till halv nio på morgonen och hämtas nyäten halv tolv. Då får han vara med och äta också. Det borde ju fungera på Leos förskola. Hoppas det löser sig.

2010-04-15 @ 00:07:53
Kerstin

Har du fått någon förklaring till varför de vill ändra tiderna? Om inte - fråga, och framförallt fråga efter den pedagogiska vinsten! Förhoppningsvis kommer det en bra diskussion av det som antingen gör det lättare att acceptera de nya tiderna eller att de omvärderar beslutet.

2010-04-18 @ 15:45:47
URL: http://www.kronbruden.se
Sara (Minxy)

Pernilla och Kerstin: Dom beslutade sig för att fortsätta på samma sätt som vi har nu, iaf terminen ut - sen får vi se. Det var så många (all, gissar jag) som motsatte sig beslutet så dom ska pussla med personalen och se till att det funkar. Hurra!

2010-04-18 @ 20:28:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0