Fordonströja till dagisfrökens barnbarn

Imorse när jag lämnade Leo på dagis så hade han sin fordonströja och sin bruna retrooverall på sig. Båda fröknarna på hans avdelning ojjade sig över hur mycket dom gillade kläderna och när dom fick höra att dom var hemmasydda av lilla moi så beställde en av dom en tröja till sitt 5-åriga barnbarn :)

Enfärgat fram- och bakstycke och fordon på ärmarna. Sydde en i stl 116 - sen får vi hålla tummarna för att barnet ifråga (hennes barnbarn) storleksmässigt stämmer överrens med Ottobres storlekar....

Det är vid sådana här tillfällen jag saknar:
1: en overlock OCH en coverlock! Men först och främst en overlock :)
2: storlekslappar! Det skulle vara så mycket bättre om man hade en lapp där det stod 116 bak i nacken.
3: mer kunskap om hur man syr snyggt. Men det kanske kommer med tiden (hoppas jag).

Hur som helst så kommer jag inte bli rik på det här. Enbart materialet (tyget) kostar 160:- för en sån här tröja. Sedan tillkommer ju muddväv, tråd, visst slitage på maskinen osv och det kan man väl säga skulle gå på ca 30:-
För att inte tala om arbetet! Jag började så snart Nora somnat (20:00) och NU (00:00) är jag klar.
Priset på den här tröjan BORDE alltså ligga någonstans mellan 200:- - 250:-, och då kan man säga att jag tjänat 10:- - 60:- vilket blir 2,5:- - 15:- i timmen de 4 timmar jag sytt.

Wow.

Men eftersom det här är första plagget jag verkligen säljer så har jag gett ett nybörjarpris på 170:-, så just den här tröjan gick jag FETBACK på!






Kommentarer
Y

jättesöt tröja! och tack för kommentaren :-D trevlig valborg!

2010-04-30 @ 18:16:26
URL: http://syltigochsaftig.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0