Storstädning sovrum

Åh vad skönt! Idag storstädade jag och barnen sovrummet (mitt och Manges).
Eller ja, jag städade och blev motarbetad mest hela tiden av mina små ligister...
"Mamma äda lart!" sa Leo gång på gång och stängde av dammsugaren för mig. Han ville att vi skulle bygga lego istället. Nora lekte snällt med babyvakten, men med jämna mellanrum fick jag springa dit och torka kräks.

Men det blev gjort iaf. Ut med alla textilier, in med nya gardiner och nya sängkläder i både vår och Noras säng. Dammtorka ALLT, rensa rejält på Manges hylla (där vi har alla våra DVD-filmer), vädra ur, dammsuga, lägga undan alla kläder. Ut med alla täcken och kuddar på balkongen där dom fick ligga och vädra ur sig under större delen av dagen.

Nu ska jag bara göra mig av med våra stackars misskötta krukväxter och köpa hem nya. Hortensia ska det bli.... :)

När det var rent och snyggt så kände jag att en syrénbukett skulle vara pricken över i, men eftersom min galning till sambo rotryckte den enda syrénen på vår gård när vi flyttade hit, så visste jag inte riktigt hur jag skulle göra.
Pratade med Mange, påminde honom om att det var HANS fel att vi inte hade någon syrén och då föreslog han att jag skulle gå ner till Aspvägen och knycka lite där. En av villorna där har stora syrénbuskar som hänger långt ner över vägen. Så jag tog med mig barnen och traskade dit beväpnad med en sax. Nu doftar det underbart i vårt sovrum :)








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0