Vidrig huvudvärk

I snart 2 dygn nu har jag haft den mest vidriga huvudvärken på länge. Det gör så sjukt ont och det hjälper inte att
1: äta frukost, lunch och middag
2: dricka mycket vatten
3: knapra Alvedon Forte och Ibumetin
4: ta en promenad
5: vila

Vet faktiskt inte riktigt vad jag ska göra, utom att förska sova och hoppas att det känns bättre imorgon.

Leo pratar hela tiden och det bara sprutar nya ord ur honom. Han härmar allt man säger och gärna lite svårare ord.
Annars så bygger vi mycket lego - det vill säga, han tvingar mig att bygga, sedan plockar han sönder det jag byggt.

Nora kryper! Hon är nu 6 månader och 3 veckor och tycker att livet är rätt så skönt. Hon kryper några steg, sätter sig upp, brummar lite, ser en leksak och kryper till den. Och så håller hon på hela dagen.

Jag har för övrigt slutat äta godis. Så tråkigt! Godis var ju typ min belöning till mig själv - så fort jag gjort något "bra (som typ tvätta, lägga båda barnen själv, städa osv) så brukade jag alltid ge mig själv löfte om att köpa godis.
Problemet var bara att det blev lite för mycket till slut....jag åt godis för 30-40:- varje dag!
Så nu har jag slutat. Åt mitt sista godis i lördags. Saknar det jättemycket, men kompenserar med jordgubbar och vattenmelon.

Nora funderar på de stora sakerna här i livet....

 

 

Nora och Mange i trädgården på en utefixardag

 

Leo och Mange gungar



Kommentarer
Malin

Hoppas du mår bättre idag (:

2010-06-16 @ 13:59:38
URL: http://malinxsvedin.blogg.se/
Linnéa

Du har nog ont i huvudet på grund av att kroppen saknar socker. Håll ut några dagar till så släpper det.

2010-06-16 @ 19:47:12
Anonym

Sockerabstinens..?

2010-06-16 @ 21:55:13
Jossan

Som fler andra har skrivit låter det som om att din huvudvärk beror på sockerabstinens om du ätit godis så ofta innan!

Har själv haft det och det känns som världens migrän med måde smärta och illamående, men håll ut så släpper det inom några dagar =)

2010-06-17 @ 13:32:25
URL: http://jossanwilhelm.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0