Filt till Nora

Jag erkänner, jag är beroende av filtar. Nu vore väl inte det så illa om det inte vore för att jag väldigt sällan använder filtar och OM jag väl gör det så tar jag en gärna en billig skitfilt från Jysk bara för att inte smutsa ner en fin filt...

Idag sydde jag hur som helst en filt till Nora. På Ohlssons Tyger låg denna ljuvliga bit tjock velour och ropade på mig bland alla stuvbitar - inte kunde jag väl säga nej!

Ena sidan är alltså tjock härlig velour och den andra är vanlig vit flanell. Kantade med brunt kantband och tvillingnål.



Nu på kvällen var vi bjudna på middag hos Peter och Petra och deras småttingar Tova och Dante! Underbart goda tacos (jag åt alldeles för mycket) och trevligt sällskap. Dom är så mysiga på nåt sätt! Man blir alltid alldeles glad av att vara där :) Vi planerade vår gemensamma husvagnssemester som kommer gå av stapeln runt v. 27 om jag inte minns fel.

Nora, som är ett galet vanedjur och bara MÅSTE sova i SIN säng senast 19:30 blev alldeles otröstlig där ett tag runt 19:20 och grät som om jorden höll på att gå under. Det tog säkert minst 30 minuter innan hon slutade skrika och sedan somnade hon och snyftade lite i sömnen :( Mammas hjärta då....
Leo härjade runt med Tova och strax innan 22:00 somnade han i mitt knä.

Nu ligger båda barnen i sina sängar, Mange har också dragit sig tillbaka och jag ska väl gå och göra honom sällskap. Ska bara klappa lite till på den mysiga filten....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0