Liten hjälmmössa

Alltså, jag VET att allt jag syr just nu är i samma tråkiga tyg, men det är för att jag fick med mig så mycket av det tyget hem från Ohlssons Tyger sist jag var där och dessutom är det ju perfekt att öva sig i att sy i ett tyg som varken är fint eller dyrt :)

Ikväll bidde det en hjälmmössa till Nora. Sydde först en som jag kantade med snedslå och ni kan ju gissa att det såg rätt så dumt ut....
Så det var bara att sätta sig och sy en ny som jag kantade med muddväv. Mycket bättre!



Det är ju svårt att se om den blev bra utan en "modell" att prova den på, men jag tror den ska passa...möjligtvis blev den lite för stor, men det är ändå ok...




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0