Ljuvliga symaskin!

Ja, underbara, ljuvliga symaskin! Eller "Mammas vass" som Leo kallar den :)

Problemet med att sy är att man
1: aldrig har tid. Det är alltid ett barn (eller en sambo för den delen) som rycker en i ärmen och vill ha uppmärksamhet
2: upptäcker hur hiskeligt DYRT det är med tyger - och att de finaste tygerna inte alls finns på den lokala tygaffären, så man måste ut på nätet och shoppa :)
3: aldrig riktigt blir helt nöjd. Det finns alltid NÅT som man hade kunnat göra bättre.

Ikväll somnade Leo inte förrän ca 21:40, men så fort han slagit igen sina blå satte jag igång att klippa i tyget.
Ikväll blev det en tunika till Nora (big suprise) och jag blev hyfsat nöjd med den, även om jag nu ser att den blev i puttinuttigaste laget.

Rosarutigt strechtyg med vita muddar i ärmslut och halslinning. Kuvertringning eftersom det är så praktiskt!




Fållade med tvillingsöm....



... och körde tvillingsöm på halslinningen också.

 

Alla sömmar innuti klänningen sydde jag med fuskoverlocken och renklippte sedan.

 

Nu ska jag ställa bort pärlan på ett säkert ställe (Leo älskar nämligen att peta på min symaskin) och slänga mig i sängen. Imorgon ska Leo på dagis och efter det ska vi till Matfors för att hämta en kycklingkostym! :D

Mer om det imorgon....



Kommentarer
Monica

Hej



HAr hängt i samma tråd nu på familjeliv sedan förra feb den som handlar om oss som fick mf men fortsatte kämpa mot våra + o nu har våra solstrålar här =) Wow vad du är duktig på att sy!! Önskar själv jag hade den talangen!! kommer absolut kika in här flergånger =)

Ha de så gott!

2010-03-29 @ 13:20:00
URL: http://monickis.blogg.se/
Sara (Minxy)

Monica: Tack! Det är verkligen jättekul att sy och lätt är det också (så länge inte maskinen krånglar eller man själv slarvar). Du kan ju ta och provsy nåt enklare som ett par muddbyxorn någon gång så får du känna om det är nåt för dig :)

//Sara

2010-03-29 @ 18:11:23
Kerstin Kallin

Superfin kantning! Tvillingnålar är en dröm. :-D

2010-04-12 @ 21:29:14
URL: http://www.kronbruden.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0