Vill sy!

Jag är så SJUKT sugen på att sy!

Häromdagen sydde jag en liten "tvättkorg" att ha bredvid skötbordet. Eftersom Nora är en liten kräkbebis så blir det minst 2 bodysar + 1 pyjamas att tvätta per dag och jag kände mig rätt less på att ha en liten klädhög på golvet under dagen....

Alltså sydde jag ihop en liten tvättkorg och så här blev resultatet.

 

Några dagar senare sprang och och min svägerska omkring i handarbetsbutiker på stan och då ramlade jag över ett underbart velourtyg som jag kände att jag bara MÅSTE ha.

Nåt kunde jag ju alltid göra med det, tänkte jag :)

Samma kväll började jag spåna lite på en klänning till Nora. Tog ett djupt andetag, satte saxen i tyget och började klippa. Med tanke på att jag klippte ut delarna helst utan mönster, sydde på en maskin som saknar stretchsöm och aldrig NÅGONSIN har sytt ett plagg förut så tycker jag faktiskt att jag gjorde det hyfsat bra :)

Så här blev det.

 

 

Ja, halslinningen blev katastrofal och ärmarna hade kunnat få vara lite kortare (men jag VILLE faktiskt ha "ballongärm", så det så!), men på det stora hela blev jag nöjd.

Och - jag fick blodad tand. Nu har jag beställt ett lösnummer av Ottobre Design (valde nummer 1/2009) och har dessutom kollat lite på en ny symaskin. Funderar på om jag skulle klara mig på en Husqvarna Viking Emerald 116...jag menar, jag ska ju bara hobbysy åt barnen. Huvudsaken är att det finns någon slags fuskoverlock...och lite annat smått och gott :)

 

Ska ta mig till Flitiga Fingrar och provköra en Emerald 116 där!



Kommentarer
Jossan

Men jisses människa vad duktig du är! =D

Jag önskar jag kunde sy då jag faktiskt tycker det är roligt, men det slutar oftast med att jag vill kasta ut maskinen genom fönstret =P

2010-03-10 @ 10:57:47
URL: http://jossanwilhelm.blogg.se/
Sara (Minxy)

Haha, tack Jossan :)

Jag kan eg. inte sy. Har inga mönster och en symaskin som inte alltid gör som den ska (syr ibland raksöm fastän man ställt in den på sicksack!), men det går ändå...

2010-03-10 @ 21:09:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0