Sjukstuga

Inatt vaknade jag ca 02 av att Nora gnällde. Kände att hon var lite varmare än vanligt så jag kollade tempen som landade på 38,7.
Hon verkade inte påverkad av febern, så jag gav inget febernedsättande, ammade bara om henne till sömns.

Ca 03:30 väckte Mange mig. Han tyckte att Leo kändes väldigt varm så jag kollade tempen där också. 39,6 och lillgubben var så ledsen :( Skakade och grät, så han fick genast Ipren för att dämpa febern. Dessvärre gick det bara 10 minuter och sedan spydde han (på mig kan tilläggas) och blev om möjligt ännu mer ledsen.
Torka kräks, byta kläder och ge lite mer Ipren.
I samma veva så vaknade Nora igen, så jag gick in till henne för att amma henne till sömns igen och Mange satte sig i soffan med en ledsen Leo.
När Nora sov så gick jag ut till pojkarna i soffan. Leo var lugn nu och inte lika varm längre, så Mange skulle sitta där med honom tills han somnade. Själv gick jag och lade mig hos Nora igen.

06:30 vaknade Nora för dagen. Fortfarande feber (38,8) men på gott humör. Eftersom pojkarna sov i soffan så fick jag och Nora hålla oss till sängen vilket inte hon uppskattade. Hon slumrade faktiskt till igen mellan 06:50 och 07:10, men sedan ville hon INTE ligga kvar i sängen!
Upp, kolla tempen (38,9), på med kläder och ut på promenad. Efter ca 20 minuter i vagnen somnade hon sittandes.

Nu är klockan 08:00. Nora sover i vagnen, Mange och Leo sover fortfarande i soffan och jag ska också hitta ett hörn att kura ihop mig i. Mange stannar hemma idag, iaf på förmiddagen. Kanske mår Leo toppen när han vaknar och då kan ju Mange åka in till jobbet om han känner för det.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0