Frisk - igen!

Förra måndagen då jag började jobba blev jag förkyld IGEN! Bara täppt i näsan och huvudvärk, men ändå irriterande.
Nu är jag iaf frisk igen och hoppas att vi alla slipper dessa irritationsmoment resten av året.

Första jobbveckan gick jättebra. Det är ett väldigt trevligt gäng som börjat och även om utbildningmaterialet vissa gånger känns överväldigande så är det inga bekymmer.
Utbildningen ja. Första veckan var en introduktion. Nu följer 4 veckors utbildning och efter det tillkommer ytterligare 6 veckors utbildning! Det dröjer lång tid tills man får börja jobba på riktigt.
Men det är ju viktigt med den här utbildningen - alla som jobbar ska ju kunna alla lagar, regler, förordningar, normer, bestämmelser, rutiner, rapporter osv eftersom man ska kunna ge alla en likvärdig och objektiv bedömning.

Idag har vi haft en utedag här hemma. Vi har städat lite på gården, rensat ogräs, plockat undan skräp. Leo har grävt upp maskar i jorden och Nora har ätit gräs :D

På kvällen sprang en en runda och det är SKÖNT att komma igång efter förkylningen!

Imorgon drar den egentliga utbildningen igång. Spännande!



Nora - glad som (nästan) alltid :)




Snart åker Leos lockar av :( Det börjar bli så slitet där bak och det blir sådana jobbiga tovor :(




Leo i lekparken :)




Leo kollar Svartvikståget med mormor och morfar




Nora försöker äta gräs...




Sen fick hon prova att gunga och det var jätteskoj!




Leo gungar också :)




Bakade äpple- och kanelmuffins på kvällen



Kommentarer
Dalton

Jag blir så nyfiken, vad är det för jobb du fått? Ursöta barn har du för övrigt!! :-)

2010-09-06 @ 18:54:18
Sara

Handläggare på Försäkringskassan :)

2010-09-06 @ 20:33:15
URL: http://minxy.blogg.se/
Dalton

Misstänktenäsran något sånt, roligt! Skulle jag själv vilja jobba som. Vad har du för utbildning? Tänkte vad som kanske krävs för mig.

2010-09-06 @ 22:08:57
Sara

Utbildningsmässigt så har jag bara Samhälle, kvällskurser i bokföring + en hel del arbetslivserfarenhet. Mycket som handlar om kundhantering, omsorg mm. Själva handläggningen får jag lära mig nu på FK och dom tar verkligen all utbildning på blodigt allvar. 11 veckors utbildning - STENHÅRT!

2010-09-07 @ 19:17:01
Dalton

Spännande! Ringde de bara upp dig eller hur kom du i kontakt med det? Och vad för typ av handläggare är du? Om det inte är hemligt är jag lite nyfiken på ungefär hur lönen ligger för den typen av arbete. Har sökt lite men inte hittat någon vidare information.

2010-09-08 @ 18:34:31
Sara

Nej jag sökte jobbet sedan dom lagt ut det på Arbetsförmedlingens sida. Handläggare för föräldraförsäkring. Lönen är inte hög - det är den nästan aldrig i statliga arbeten :( Men man får ju annat - känna att man hjälper folk och dessutom får man någon extra semesterdag (tror man får 28 istället för brukliga 25) .

Så det är ju inget jobb man ska söka om man vill tjäna bra med kosing :)

2010-09-08 @ 20:35:04
Dalton

Håller helt med dig, lönen är inte allt men lite viktig är den. Har inte heller någon jättelön idag på något sätt men kan inte tänka mig att gå ner en massa heller. Spännande att se hur du trivs, berätta gärna på bloggen! Har länge velat jobba på fk, tror det är roligt. Skulle vilja ha ett något mer administrativt arbete och tror sånt skulle passa mig.

2010-09-08 @ 20:39:28
Sara

Ja,administrativt arbete är alltid kul! Men jag tror att det kan vara svårt att komma in på något sånt just på FK. Dom har ju (oftast) bara en administratör på varje kontor och den människan ska ha bra utbildning och lååång erfarenhet (av vad jag har sett iaf). Den större delen av administrationen sitter ju vid huvudkontoret som ligger i Sthlm. Jag tror att man säger att lönen för handläggare brukar ligga mellan ca 18000-22000.

2010-09-08 @ 22:57:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0