Sjuk - igen

Vad less jag är på dessa förkylningar. Antingen är något av barnen såpass sjukt att vi måste vabba eller så är jag såpass sjuk att jag måste hålla mig hemma från jobbet.
VÄRDELÖST!!!!!

För tillfället är barnen relativt friska. Dom är förvisso snoriga och hostiga, men det lär dom ju vara under resten av vintern/våren. Jag däremot vaknade 03:00 med dunderhuvudvärk, en hals som gjorde sjukt ont och en näsa som var helt igentäppt.
Skoj. Eller inte.
Ringde och sjukanmälde mig, lyckades få iväg barnen på dagis till 08:30, släpade mig hem igen och dog i soffan.
Gjorde inte många knop under dagen, skrev en inköpslista och snabbstädade toaletten uppe bara.

13:30 ringde dagis och berättade att Leo hade ramlat. Han hade fått fläskläpp och det såg ut som om det blödde vid fästet till ena framtanden. Eftersom det kan bli problem med tänderna framåt i tiden så var det bara att svepa 2 Alvedon, krångla på sig lite anständiga kläder och köra iväg till tandläkaren med Leo.
Han var verkligen jätteduktig, gapade stort och snällt medan två tandläkare petade, hummade och försökte vicka på hans stackars tänder. Till slut sa dom att det såg bra ut, men att vi ska ge "skonsam föda" - alltså inga morötter, äpplen eller hårdbrödmackor.

Nora växer så fort! Hon säger Hej då, Natt-natt, härmar olika djur och förstår så mycket! Vart har vår lilla bebis tagit vägen?



Leo låter mig betala för gamla synder. När jag var liten så kallade min pappa mig för "Strax" eftersom det var mitt svar varenda gång dom bad mig komma eller göra nåt. "Ja...strax! Jag kommer strax."
Det säger Leo också numera och det är sjukt irriterande :D

Här hade han totalcrashat i stolen när han kollade på rally...




Nu ska jag ta lite mer Alvedon, lite varmt te och sen ska jag stupa i säng. Blir nog hemma imorgon också. Skit! :(


Kommentarer
Marine/Älsklingsfrö

Lider med dig/er. Vi körde en treveckorsvända under senhösten då sjukdomarna bara avlöste varandra och nu är vi där igen. Först jag hemma sjuk, sedan minstingen, sedan går jag och halkar & soppar huvudet i isen och så är mellankillen sjuk med hög feber. Det suger, men det finns ju inget annat att göra än att bita ihop. Krya på dig så gott det nu går!

2011-02-08 @ 20:51:47
URL: http://mari78.blogg.se/aelsklingsbarn/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0