Svacka

Trist det här med svackor.
Träningen fortskrider, den har jag inget problem med eftersom det är så roligt och skönt att träna.
Nej, mitt problem handlar om kosten.
 
Dels maten. När man kommer hem från jobbet med andan i halsen och ska ordna middag till två hungriga och trötta barn så tänke rman INTE kostlära. Man tänker: "Nu jävlar måste det gå undan! Köttebullar och makaroner eller korv och ris?"
 
Inte det bästa.
 
Men det är ändå inte vardagsmaten som är mitt största problem - det är godsakerna.
 
Jag har ett uttalat och svårt sockerberoende som sätter käppar i hjulen för mig.  Jag röker inte, snusar inte, dricker inte kaffe, dricker inte alkohol. Mitt beroende är sötsaker och onyttigheter. Chips, lösgodis, choklad, läsk - you name it!
 
Att äta godis har alltid varit min belöning, mitt sätt att säga till mig själv: "Nu har du varit duktig, du har gjort dig förtjänt av det här" eller "Oj vilken tuff dag - du kan verkligen unna dig något extra ikväll".
 
Så om jag tar bort godis, chips, läsk. Vad har jag kvar då? Vad ska jag unna mig?
Jag vet att vissa belönar sig själv med upplevelser i stil med massage, shoppingresa eller liknande när dom nått ett speciellt uppsatt mål, men det är inget sånt jag är ute efter. Jag vill ha något som jag kan unna mig i slutet på en hård dag efter jag lagt barnen i sina sängar och äntligen får lite tid till mina böcker!
 
Jaja, det tål att tänkas på.
 
Tog en bild på småarmarna igår iallafall. Det har blivit skillnad mot för i höstas, inget snack om saken. Men så snart jag slappnar av ser jag ut som en hösäck utan muskler igen.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0