Bra och dåligt

Nu ska jag speca upp vad som är bra och dåligt för tillfället.

Bra - Jag har blivit faster! Den 5/12 föddes min brorsson - 10 dagar för tidigt, 4130 g och  52 cm lång.
GRATTIS till min bror Anders och hans fru Kerstin som fått en underbart söt pojk!!

Dåligt - Leo är förkyld :( Han är toksnorig, täppt, hostig och ledsen på natten. Stackars liten...
Dessutom så är Mange förkyld och jag har också börjat få ont i halsen och täppt i näsan...

Dåligt - Var till läkaren idag med Leo ang. hans knölar. Den här "experten" visste inte alls vad det kunde vara - han hade aldrig sett nåt sånt tidigare sa han *suck*  Hur som helst så är Leo för liten för att sövas, så vi avvaktar tills han är 1 år och gör en bedömning då. Anses det försvarbart så sövs han och opereras då.

Dåligt - Jag får inga pengar från a-kassan än!  Skickade in mitt första kassakort för drygt 2 veckor sedan. Fick igår hem papper med begäran om komplettering. BLÄ! 
Först hade dom sagt att dom bara behövde intyg från februari 2007 - nu visade det sig att dom behöver intyg från JANUARI 2007. Snark. En månad...
Dessutom var ett intyg skrivet på en gammal ogiltig blankett så det intyget måset skrivas om innan jag får några pengar. Dessvärre så får jag inte tag på personen som kan skriva den blanketten så det verkar vara KÖRT för mig att få några julklappspengar!

Förresten så var Leo och hans kusiner William och Iwar ute i pulkabacken för några dagar sen!
Här kommer några bilder :)


Här är Iwar i pulkan...






...och här kommer Leo i pulkan. Han älskade verkligen pulkan - försökte "jucka" sig framåt så det skulle gå fortare :D




Kommentarer
Elin

Grattis till fasterskapet :-D trist med akassan, förstår att du e less ..kan för övrigt konstatera att Emilia har en likadan pulka som pojkarna ovan :)

2008-12-10 @ 19:57:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0