Dålig karaktär

Ja usch. Nu sitter jag här med en påse godis :(

Kan ju meddela att jag har pratat med mitt föredetta idiotjobb. Där säger dom nu att jag inte alls ska få mina 18 semesterdagar utbetalda för det var inte alls vad vi kom överrens om under förhandlingen.
Nähä? Och hur kommer det sig att jag minns att vi kom överrens om det, och min fackföreträdare minns det och det står i protokollet som skrevs? Vi bara hittar på, eller hur?

Jag blir så less.

Min fackföreträdare är iaf helt underbar. Hon mailade den person som vi föhandlade med och frågade vad f*n problemet var. Hon raddade upp en massa paragrafer och lagar och specade dessutom upp det som stod i protokollet:
"Sara har 18 intjänade semesterdagar som utbetalas i pengar i samband med slutlön. Sara anställdes den 1 september 2007, hon har varit föräldraledig under tiden 8 februari – 14 oktober."
Slutligen så ställde hon ett ultimatum: Om dom inte betalade ut mina semesterdagar senast den 28/11 så skulle hon skicka ett krav till företaget på den summan. Betalar dom inte kravet så går det till inkasso.

Jag fick inga pengar i fredags iaf, så dom får väl kravet nu i veckan som kommer. Skit. Jag ville INTE ha det såhär! Dels så kommer det ta aplång tid innan jag får mina pengar (sånt här brukar alltid dra ut på tiden) och dessutom så var jag faktiskt god vän med mina förra arbetskamrater! Jag brukade åka dit och fika, prata och skämta. Nu känns det inte alls skoj eftersom en av dom helt plötsligt påstår att jag och min företrädare ljuger :(

Leo har börjat vinka som en tok :) Han började helt plötsligt idag när jag skulle åka på affären. Hejdå sa jag och vinkade. Och då vinkade han tillbaka! Mammas älskling :)

Mange är på lagfest ikväll....jag ska äta godis (fyyyyyyyy) och läsa :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0