Dumma kossor i simbassängen

Släpade mig (lite motvilligt) till simhallen idag. Det tar alltid emot lite när man ska simma själv - Kristina kunde inte följa med idag eftersom hon är själv med Ivar.

På tisdagar är det vuxensim på kvällen och det är jätteskönt . Då slipper man plaskande barn och massa stoj. Hela bassängen är uppdelad i 3 simbanor, en är märkt "Motionssim" och det är där jag simmar.
Jag var inte ensam i motionssimningen. Framför mig simmade två gamla kossor bredvid varandra och pratar sammtidigt som dom simmar jääääääättelångsamt.  Hallå?  Motionssim?
Första gången jag var tvungen att simma förbi dom så sa den ena lite fåraktigt; "Oj, nu ligger jag kanske lite ivägen."
Andra gången jag simmade om dom så fick vi dessutom möte från andra hållet. Då blev vi helt plötsligt 4 i bredd och det var trångt. Jag vände mig då mot tanterna och sa: "Det blir ju lite trångt nu när vi blir 4 i bredd eftersom ni simmar bredvid varandra."
"Ja, men det är ju så många banor öppna, så om man tycker att det är trångt kan man ju simma nån annanstans." sa en av dom då.
"Mmmm, men det är ju den här banan som är till för motionssim." sa jag.

Då låtsades dom att dom inte hörde mig.

Pinsamt att vuxna människor ska vara så obstinata och "jag-vet-bäst-och-du-ska-inte-köra-med-mig-lilla-gumman"!!

Skit samma, jag simmade mina 950 m och sen åkte jag hem.

Inatt ska Leo sova i eget rum för första gången. Vi hoppas att det ska inverkas positivt på hans sömn. De två senaste nätterna har han vaknat jätteofta - natten till idag vaknade han 1 gång i timmen hela natten! :(


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0