2-barnschock?

Dagarna går och Nora är helt plötsligt 17 dagar gammal!

Hon äter som en häst och tydligen är det grädde jag bjuder henne på...på en vecka har hon ökat med 300 gram!
Hon har dessutom vuxit en hel del på lämgden och är nu hela 51 cm lång. Hon som bara var 48 cm när hon föddes.

Än så länge har jag inte upplevt den omtalade 2-barnschocken. Leo är faktiskt väldigt snäll och förstående (för att vara 21 månader gammal) och det är bara ibland som svartsjukan tittar fram. Företrädesvis när Nora ska ammas för 147:e gången i rad....då kan det komma en bil eller en kloss flygandes genom luften, kastad av lilla herr missnöjd.

Leo har börjat sova bättre på nätterna! Helt galet, men de senaste två nätterna har han
1: somnat själv till saga på band.
2: sovit OAVBRUTET fram till 07:30!

Det tackar vi för :)



Är inte det här underligt.
Jag föder barn, jag ammar barnet dygnet runt (är alltså vaken på nätterna), får HÖG feber, konstant huvudvärk i flera dagar i sträck - och ÄNDÅ är det Mange som kraschar i soffan?  :)

 

 

Leo klappar på Nora i bärsjalen

 

 

Nora sover

 



Kommentarer
Pernilla

Vad otroligt söt hon är =)

2009-12-11 @ 23:39:37
chrizzy

haha känner igen det där att det är jag som föder barn och jag som ammar men pappan som är "tröttast" mutter :-) Jätte söt lilla Nora är! Och Leo också förstås! Bärsjalen ser jättepraktisk ut! kram/ christin och Celicia

2009-12-13 @ 14:56:30
URL: http://chrizzysmycken.blogg.se/
Karro'

Naaw vad sööt!

2009-12-28 @ 18:15:14
URL: http://polkagriiis.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0