Slöfock

Ja, jag känner mig som en riktig slöfock.
Dels så var det väldigt längesedan som jag skrev i bloggen (men jag lovar att det inte hänt nåt särskilt, så ni har inte missat nåt), och dels så har jag inte simmat på evigheter.

Kristina, vi måste TRÄNA! Jag ser ut som en fullfjädrad tjockis!!!

Hur som helst så är det 2009 nu :)  Helt galet....om ca 1 månad fyller Leo 1 år! Shit  pomfritt :)

Mange är på pokerkväll så jag hade bestämt mig för att kolla på lite filmer. Typ såna filmer som Mange bara suckar åt :)
Så jag hade bespetsat mig på Resident Evil 1 och Beowulf. Hittade ingen av dom, så jag blev rätt så sur. Slötittar just nu på Resident Evil 3, men hur skoj är den då?

Leo "fegskiten" Svedin går inte än. Han kan ta ett kort steg mellan soffan och vardagsrumsbordet, men inte längre än så. Gärna så sträcker han ut handen så långt han bara kan så att han ska slippa ta det där korta steget - mammas mespropp!  Men det är lugnt. Jag ser hellre att han går lite senare och då har bra balans redan från början, än att han börjar stolpa på redan nu och styper överallt.

Vi håller förresten på att byta sovrum! Vårt nuvarande sovrum ligger på nedervåningen och är eg. för stort för att enbart sova i. Alltså, vi gör väl annat än bara sover, men....ja, ni fattar =D  (Vi löser sudoku, så det så!)
Nu håller vi iaf på att flytta upp så att vi har sovrum på samma våningsplan som Leo. På det sättet slipper vi gå i trappan på natten och när Leo börjar gå själv så kan han gå in till oss på natten utan att vi måste gå upp och hämta honom vid trappen.
Mange har varit jätteduktig och enormt uthållig i allt grundarbete. Ni vet, allt det där TRÅKIGA som man måste göra, t.ex.  ta bort gammal tapet, spackla, slipa, grundmåla både tak och väggar osv.  Jag avskyr verkligen sånt där och det gör nog han också, men han har iaf gjort det. Puss på dig sweetie!
Nästa vecka kommer vår tapet som vi beställt och då ska jag och min  mamma tapetsera. Mange blir så j*kla arbetselak när han tapetserar, så han får inte vara med.

Sen när vi flyttat upp så ska vårt gamla sovrum bli ett film/dataspels/tvspelsrum! Tror jag iaf. Vi har diskuterat alla möjligheter om och om igen, så jag minns inte vad vi kom överrens om, men det blir säkert bra.

Appropå att diskutera möjligheter så får ju min kära sambo ungefär 20 nya idéer varje vecka och vissa tenderar till att vara lite...hur ska vi säga....högtflygande. Den senaste handlar om att vända vår trapp för att på så sätt få bättre användningsmöjliheter av vardagsrummet nere!  Ja ni hör ju....men jag älskar honom ändå :)


Här kommer lite bilder...


Mange och Leo i vårt blivande sovrum. Leo älskar att dra pappa i håret...





Leo fnyser och tror att han ser oemotståndligt söt ut - och det gör han ju :)








Kommentarer
Elin

Du får hänga med mig på spinning istället :) ..söta bilder förresten :)

2009-01-12 @ 15:14:21
Elin

Du måste ju skriva oftare!! Är ju så kul att läsa vad ni har för er :)) Kram

2009-01-16 @ 14:36:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0