MVC-besök

Kollade lite prover och sånt på MVC idag.

Hb (järnvärde): 128 
P-glukos (blodsocker, icke fastande): 5,1
Blodtryck: 105/55



Som alltid löjligt lågt blodtryck och visst snurrar det kraftigt ibland, men det finns ju inte så mycket att göra åt det.
Dricka mycket vatten, motionera och äta laktrits. Och se till att man inte reser sig upp för fort!

BM var lite oroad över blodtrycket eftersom blodtrycket sjunker i början av graviditeten för att vara som lägst runt mitten av grav. och sedan stiga sakta igen och nå sitt "ursprungstryck" i slutet av graviditeten. Hon sa att mitt absolut inte borde sjunka mer, men vafan....det kan väl inte jag hjälpa. Har 7 veckor kvar tills mitten av graviditeten och vet inte hur jag ska se till att det inte sjunker mer.



Kommentarer
Linda

Var glad för att du inte lider av blodtycket så att du svimmar av :) Jag är superpigg och mår prima kanon nu. Lågtblodtyck utan att svimma, super skönt. Är bara lite yr så och då men det känns ljuvligt mot vad det gjorde innan :) Vi komme rupp vecka 29 så då får vi hitta på något skojsigt igen :) Lite turer i bebisbutiker och lite god mat vore inte fel.

Kram kram hälsa magen :)

//Linda

2009-06-02 @ 21:38:46
URL: http://www.meandmyhome.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0