Vecka 32 och picknick i skogen

Idag gick vi in i v.32. Det går framåt - sakta men säkert :)

Natten till idag var vi barnvakt till Iwar, Leos jämnåriga kusin. Ganska bra att under en begränsad tid få prova hur det känns att vara tvåbarnsförälder.
Pojkarna somnade snällt igår runt 21:00 och sov fint till ca 07:00 imorse. Då tyckte Leo att det var dags att stiga upp och med sina glada tillrop och hejjaramsor väckte han snart Iwar.
Dom roade sig fint på morgonen - Leo framför tv:n (såklart...) och Iwar med alla de leksaker som var som nya för honom! Inga sura miner öht :)
Vid 08:00 åt vi alla grötfrukost




och sedan började vi packa lite saker inför picknicken vi skulle ha på förmiddagen med Peter, Petra och Tova!
Efter att mat och annat smått och gott var nerpackat började jag se över vilka kläder killarna skulle ha på sig.
Vi klädde på oss och runt 10:30 gick vi ut - då hade Iwar försökt sätta på sog sina skor själv ett antal gånger.

Peter, Petra och Tova kom och vi gav oss alla av i samlad tropp till tjärnen - pojkarna fick plats i Brion :)



Mange och Peter startade en eld och medan vi väntade på att det skulle bli bra grillglöd så spankulerade vi omkring i skogen och plockade kottar, åt blåbär och snubblade lite här och där.



Som ni ser kör jag ständigt på den okammade looken *suck*


Iwar, Petra, Tova, jag och Leo




Iwar äter äpple





Hur mysigt som helst hade vi det - hoppas vi gör om det igen vid tillfälle :)


Kommentarer
Petra

ja jag håller med!! Det måste vi göra om!!

2009-10-04 @ 08:55:13
URL: http://pelinn.blogg.se/
Malin

Ser ju ut som ni hade de riktigt mysigt :) hoppas de gick bra att jag lånade en bild av dig ?!

Tack än en gång för hjälpen !! =)

2009-10-04 @ 20:08:03
URL: http://malinxsvedin.blogg.se/malin
Petra

Hej! jag ska skicka bilderna, man det strulade med mailen igår så jag göra det idag när jag kommer hem.



Ha det bra!

2009-10-05 @ 10:16:07
Linda

Jag skulle bli så glad om du har rätt om den 5:e oktober...är så less på att vara gravid nu. Vill bara att vår lilla prinsessa skall komma ut! Hoppas, hoppas du har rätt på datumet..hehe och du är ju lite små synsk...mohahaa..du visste ju att vi var gravida den där gången John ringde och skulle berätta för mange :) hoppas du har rätt nu med!



Och vilken mysig och härlig dag Ni verkar ha haft det, blir bestämt lite avis...Sådant där skoj får Vi allt göra med alla våra barn i framtiden. Och fatta vad ungar det kommer vara... :)

kram kram och var rädd om lilla magen...



//Linda

2009-10-05 @ 18:00:35
URL: http://www.meandmyhome.blogspot,com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0