Förkyld

Åh vad jag är less på denna förkylning!
Redan i måndags kände jag av den första antydan till nästäppa, de första små sticken i halsen.
På tisdagen hade jag en sprängande huvudvärk och bihålor som kändes som överfulla bassänger (trevligt va?). Snörvlade oupphörligt hela dagen.
Onsdagen klarade jag bara av att vara halva dagen på jobbet - sen blev det till at åka hem och försöka kurera sig.
Dessvärre blev det inte många timmars vila (åkte från jobbet 13:20, hemma ca 13:40) eftersom Leo var febrig och behövdes hämtas från dagis vid 14:30.

Dagen efter var Leo helt feberfri igen (wierd) och eftersom jag var så matt så lämnade jag honom glatt på dagis och åkte hem för att sova. Fick sova uppallad mot en massa kuddar i sängen eftersom hosta + andnöd gjorde det obehagligt att ligga ner.
Vid 10:40 ringer dagis och ber mig hämta Leo eftersom han slagit en framåtvolt nerför betongtrappan ute på gården. Stackars Leo-liten hade en ful bula + skrapsår :-(

På torsdag kväll kom iaf Mange hem och vi fick umgås lite innan jag däckade i sängen.

Fick iaf hostmedicin utskrivet av farbror doktorn idag, så inatt blir det kanske lättare att sova.


Imorrn är det rally (Södra Berget) och jag hoppas jag är lite piggare då. Inge kul om det är tråkigt väder och man är hängig.


Just ja, magen växer och frodas. Går in i v.29 imorgon - snart bara 10 veckor kvar ;)



Några foton på Leo kommer här:


Leo lagar mat med mamma.





Makaroner och korv....mums!






Bulan.
Syns dåligt men den sträckte sig över hela pannan och ner mot näsan!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0