Man har aldrig det man behöver hemma...

Det är så TRÅKIGT att börja sy något och sedan inse att man inte kan slutföra projektet samma kväll bara för att man saknar ett blixtlås/en magnetknapp/ett kantband i rätt färg/osv osv.
Det slutar allt för ofta med att jag säger till mig själv: Äsch, jag kan ju sy den här saken som en provgrej - då behöver man ju inte ha allt "lull-lull" som den slutliga produkten ska ha.
Mhm, det som händer är att jag slarvsyr och saken ifråga blir skittråkig.

Som ikväll då jag ville sy en väska.
Hittade en beskrivning hos linnzan som jag tyckte såg lätt och rolig ut.
Men....
Jag hade för det första inget bra tyg hemma, så jag rev och slet i högen med gamla påslakan som eg. borde kasseras.
Fick tag på ett urtrist intetsägande tyg. Grått med grå blommor. Hurra eller nåt...
Sedan så ville jag ha ett annat tyg som foder, gärna något läckert limegrönt eller så. Det hade jag inte heller, så det blev samma tråkiga gråa tyg som foder.
Slutligen så ville jag sy in en magnetknapp så jag kan stänga till väskan lite upptill. Det hade jag inte heller, så jag sket i knapp.

Buhu. Jag vill ha en privat tyg- och sytillbehörsaffär nere i källaren. Kan man ordna det???

Såhär blev väskan iaf. Någon gång ska jag
1: hitta ett tufft tyg att sy den i!
2: sätta dit min namnlapp (tror dom kommer nästa vecka om jag har tur!)
3: sätta dit en magnetknapp.
4: sy en passpoalficka i fodret
5: ev. sy dit en karbinhake i fodret som man kan fästa nycklar på mm.



Lika tråkigt grå innuti...




För övrigt fick Nora prova sin nya förlädesklänning idag :)
Den sitter bra och kommer kunna växa med henne ett tag eftersom det är kort ärm och bra med vidd.




Kommentarer
GOBLIgobli

Jag måste säga att väskan ser helt perfekt ut och absolut inte tråkig! Tyget passar utmärkt till den modellen tycker jag.

Tack för ditt mail förresten, har inte riktigt haft tiden att fundera ut och knåpa ihop en tut-ordning på hur jag syr väskorna men jag ska göra det. =) Mailar tillbaks.

2010-04-08 @ 22:33:52
URL: http://gobligoblisyr.blogspot.com
Malin

Hej hå..ska ni göra något i morgon el är ni hemma ?

2010-04-09 @ 19:20:34
URL: http://malinxsvedin.blogg.se/
Sara (Minxy)

Gobli: Tack! Sitter nu och knåpar på en likadan väska, men med lite mer detaljer. Väntar med spänning på mailet! :)



//Sara

2010-04-09 @ 20:57:39
Sara (Minxy)

Malin: Mange muttrade nåt om frukost på Birsta, men annars vet jag inte. Jag ber honom slå er en pling!



/Sara

2010-04-09 @ 20:58:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0