Nytt sytt och helg i stugan

Fredag eftermiddag åkte vi upp till Manges föräldrars stuga. Underbart att vara där, bara äta god mat, slappa och vara ute (eller inne om man nu vill det).


Mange och Lasse passade på att elda upp lite gräs när vi ändå var där - Leo skottade snö med spaden

 

På lördagen kom Malin upp med William och Iwar. Vi körde en utedag och krattade gammalt gräs och löv.

 

 

Iwar tog en tur på cykeln... :)

 

...och Leo matade grannens katt med snö :)

 

Leo och Iwar fick sitta på skotern med farfar/morfar.

Det var helt ok tills Lasse startde den - då ville Leo kliva AV!

 

Vi åkte hem lördag kväll eftersom jag dels glömt Noras magdroppar hemma och dels så kände vi att vi var tvungna att ta itu med vårstädningen *blä*

När vi kommit hem så nattade vi barnen, Mange planterade sig i soffan framför en film och jag satte mig vid symaskinen :)  Sydde en ny fordonströja till Leo, men den här gången med fordon på ärmarna och utan kontrastsömmar.

 

Nu är klockan ca 13:00, vi har hunnit städa två rum (???), jag har gett barnen lunch och sövt dom, Mange har åkt ut till Krånge (min mammas sommarstuga) för att se hur mycket kabel hon behöver inför renoveringen och jag slösurfar.  När Mange kommer hem igen ska vi väl ge oss på resterande rum....



Kommentarer
Malin

Lånade 2 bilder av dig hoppas de é okej ? :)

2010-04-25 @ 15:54:51
URL: http://malinxsvedin.blogg.se/
Sara (Minxy)

Malin: Självklart :)

2010-04-25 @ 18:07:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0