Väskan lite modifierad

Nu är systers väska färdig! Pratade med henne imorse och vi kom fram till att väskan borde ha blixtlås också, så nu är det ditsytt, lite såhär i efterhand...
Eftersom jag tog blixtlåsmomentet i fel ordning så blev det inte sådär jättesnyggt direkt....diverse sömmar och skit som inte blev som dom skulle, men jag får se det som en övningsväska.








Nora rullar ju alltid över från rygg till mage, men idag har hon börjat med från mage till rygg också. Såhär ser hon ut när hon kämpar med att komma runt.




Idag kommer pojkarna hem! Som vi har längtat - men nog var det skönt att ha en Leofri helg ändå...det måste jag erkänna :)


Kommentarer
Monica

jäkligt snyggt me blixtlås med =) Vad söt hon är Nora! Vera lyckades rulla över från rygg häromdagen och blev chockad och glad sammtidigt! underbart det är med barn =)

2010-04-18 @ 13:21:33
URL: http://monickis.blogg.se/
Sara (Minxy)

Monica: Ja det blev helt ok med blixtlås, men eftersom jag sydde dit det i fel ordning så blev inte sömmarna bra...men det kan jag leva med eftersom det är första väskan med blixtlås och "lock" som jag sytt :)

2010-04-18 @ 14:16:48
Kerstin

Superfint alltihop, och ett klart lyft med blixtlåset! Jag tyckte faktiskt att det var extra fint att det bara blev lock i döskalletyget. Snyggt!

2010-04-18 @ 15:39:39
URL: http://www.kronbruden.se
Sara (Minxy)

Kerstin: Tack! :)

2010-04-18 @ 16:24:24
GOBLIgobli

Snygg väskan blev!! Det där med syordning är ett aber och ledsen att jag inte mailat dig en ännu... :-(



Jag har köpt rulle med 30mm bred rem från Swelogent och ca. 40mm brett från MinMina (som också syr väskor och har fö just denna rem till salu, kika in där.)

2010-04-18 @ 18:31:34
URL: http://gobligoblisyr.blogspot.com
Sara (Minxy)

Gobli: Tack! Ja, jag höftade ju allting på den här väskan, men man lär ju bli bättre med tiden (hoppas jag).

Ska kolla hos MinMina! Tack för tipset (och du får gärna maila mig en tut. vid tillfälle) :)

2010-04-18 @ 19:13:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0