Äntligen på bättringsvägen :)

Åh vad skönt att förkylningen verkar ge med sig!
Jag har bara nästäppan och hostan kvar.
Bara hostan blir lite bättre ska jag ut och springa igen. Blä....det lär ju vara som att börja om från början, jag har ju inte sprungit på en vecka nu :(

Vi har möblerat om lite, så numera sover vi alla på nedre plan. Jag och Mange har vårt sovrum i allrummet med kaminen, Leo och Nora delar numera sovrum i vårt gamla biorum. Manges biorum har fått flyttat upp till vårt gamla sovrum och Leos gamla sovrum är numera barnens gemensamma lekrum. Puh!
Fast Leo sover (såklart...) i vår säng, så Nora har deras stora sovrum helt för sig själv.

Nora liten är snart 9 månader gammal och hon har bråttom bråttom BRÅTTOM! Vill komma framåt så fort det bara går, står upp själv hela tiden, reser sig upp från golvet och står stadigt i ca 10-15 sekunder utan problem. Hon har provat att ta ett steg framåt också, men det funkar inte än.



Ganska roligt att uppleva alla skillnader mellan Nora och Leo.
Leo var omöjlig att söva - Nora somnar på en gång man lägger henne i sängen.
Nora är en liten kräkbebis - Leo kräktes aldrig som liten.
Nora blir stolt och skrattar när hon står upp utan att hålla i sig - Leo tyckte det var läskigt att stå själv och kunde bara göra det om han inte visste om att han hade släppt taget om bordet/stolen/personen.

Leo har börjat på dagis igen efter sommaruppehållet. Det gick väldigt bra den första veckan - inget gråt eller skrik. Det går bäst om fröken Mia tar emot, då kan han lätt vinka hejdå.

Veckan som kommer är det mycket på agendan!
Måndag ska jag träffa de övriga från mammagruppen och luncha :)
Tisdag ska jag till Marielle och bli ompysslad.
Onsdag ska jag till frissan (har så svårt att bestämma mig för om jag ska vara fortsatt blond eller om jag ska göra nåt annat - förslag?)
Torsdag skulle jag verkligen behöva komma iväg och shoppa, men jag vill shoppa HELT utan barn och det är svårt....iofs kan jag ju dra iväg så snart Mange kommer hem från jobbet, men...jaja, vi får se hur det blir.


På den här bilden kan man skymta Noras 3 tänder. Hon har 2 uppe (som små huggtänder) och en nästan i mitten nere. Snyggt!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0