Gott nytt år!

Nora är snart 6 veckor och hon sover nästan hela nätterna :)

Hon har en period på kvällen då hon är lite gnällig (ca 22:00 - 00:00), men sedan sover hon från ca 00:00 till 07:30 utan att äta. Vid 07:30 är det dags för amning och blöjbyte och sedan somnar hon om :)

Leo har blivit så stor! Inte fysiskt då (han ligger runt 87 cm och snart 12 kilo), men rent mentalt. Det märks att han inte är någon liten bebis längre.
Han pratar i 3-ordsmeningar ibland ("Issta mamma där" = "Mamma ska sitta där"), han tänder lampan inne i vårt sovrum och kommer dragande med mina kläder när han tycker det är dags att stiga upp.

Han är för det mesta väldigt snäll med Nora, men nog kan han försöka ge henne ett och annat tjuvnyp ibland när han tror att vi inte kommer hinna dit i tid för att stoppa honom.

Julen har alltså passerat och vi är alla väldigt nöjda. Leo fick jättemånga bilar och tåg och han älskar dom alla. Nora fick kläder och det är iaf JAG väldigt glad för :)
Jag fick ett presentkort hos Marielle och jag och Mange fick biljetter till Njurundarevyn.


Här kommer en del kort. Jag får inte skriva mer för Leo - han tycker att jag är tråkig.


Mange kom in från snöskottningen en dag
och upptäckte att resten av familjen hade somnat i soffan :)



Mammas krulltott

 

Leo älskar att hålla i Nora

 

Nora får bada

 

Leo leker med bilar på sitt rum

 

Dörren in till Leo och Noras rum

 

 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0