Nora 2 månader och snart åker vi utomlands!

På tisdag blir Nora 8 veckor gammal och har då alltså blivit hela 2 månader.  Wow... :)
Jag tycker att det känns som om hon blir "stor" mycket snabbare än vad Leo blev, men det handlar väl om att jag den här gången inte har tid/möjlighet att bara sitta och titta på henne hela tiden. det kunde man ju göra när Leo var liten, bara titta och verkligen insupa varje sekund.

Jaja, hon har iaf storlek 62 i kläder numera och det verkar inte som att hon planerar att lugna ner sig inom tillväxten. Hon äter och äter, är vaken längre stunder nu, har mycket ögonkontakt och har man tur kan man få ett stort leende :)  Gogumman!

Leo pratar hela tiden. Jag vet att man ska vara glad över det, men ibland så står ett par öronproppar högst upp på min önskelista....
"Mamma? Mamma? Mamma gå där. Mamma, iissta hä (Mamma, sitt här). Lalla! (här måste man se till omgivningen och försöka lista ut vad han menar - Lalla betyder nämligen rally, nalle, välling och fjäril), Duss (Buss), Uuoss (Juice), Nanna (ramla), O-ute (ute), Boppa (potta)."

Hela dagarna surrar han. Verbal diarré....man blir alldeles matt!


Om 6 dagar åker vi till Egypten!  Vi får sällskap av mina föräldrar och dessutom av min bror och hans son Svante :) Mamma och pappa är ju ändå bara hemma och skräpar (pensionärer) och brorsan är hemma med Svante, så det var lika bra att dom hängde på oss ner :)
Vi blir bara borta en vecka och vi ska bo på ett All Inclusive-hotell eftersom det känns lämpligast med tanke på barnen. Vi ska bara äta, leka med Leo i poolen och äta lite till.

Nu ska jag slänga in lite bilder och sen blir det sängen för min del. Nora åt sista gången 22:00, så hon lär vakna 04:00 för påfyllning. Sen lär väl Leo vakna och vilja komma in till oss och runt 7 så lär nora vakna för andra gången.


Lilla mjuka Nora sover sött...




Mange och Leo sätter ihop snowracern
som Leo fick i julklapp av farmor och farfar :)




Dags att klippa luggen kanske?




Nora sover i vaggan




Haha, kolla in kinderna! :D




Mammas pepparkaksgubbe :)






Kommentarer
Malin

Sötisar :) Men säg åt magnus att inhandla nya mjukisar...de där funka ju inte !!!! ;)

2010-01-17 @ 11:14:33
URL: http://malinxsvedin.blogg.se/
Sara (Minxy)

Malin: Haha, ska framföra det :)

2010-01-17 @ 14:08:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0