Härlig sommardag!

Åh vilken fin dag det var idag! Strålande sol och varmt varmt varmt. Precis som det ska vara :)

Leo är fortsatt dålig. Feber som ligger runt 39,3-39,6 och allmänt hängig. Vettatusan vad det kan vara. Eller jo, det KAN ju vara öroninflammation. Det brukar det vara de gånger han har hög feber flera dagar i sträck, men han klagar inte över värk i öronen och reagerar inte alls när jag klämmer runt dom.
Jaja, vi får se om han piggnar till imorgon. Även om det är öroninflammation så får han inget penicillin. Sist han hade det så blev det sånt bråk och stök vid varje medicintillfälle, så vi lade ner de hela i samråde med läkaren. Det är ju helt ofarligt att låta öroninflammationen läka ut av sig själv, så länge man ger smärtstillande och febernedsättande när barnet verkar behöva det.

Såhär såg han ut idag...mammas älskling :(



Nora är iaf pigg än så länge. Hon kryper omkring överallt till Leos stora förtret. Dessutom så rör hon ju vid HANS leksaker och det är ju tydligen det värsta som kan hända här i världen.

Apport Nora!



De senaste två dagarna har båda barnen vaknat ca 05:00 för dagen. Inte kul. Jag håller tummarna för att dom sover längre imorgon, men med tanke på att Nora somnade redan 18:30 (i stolen medan jag gav henne gröt) så har jag inte höga förväntningar.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0