Det finns bra dagar....

...och sen finns det dåliga dagar. Som idag ungefär.

Allt var inte dåligt såklart. Att vakna med en glad Nora och en glad Leo är underbart, trots att dom envisas med att vakna runt 06:30.
Idag hann jag dessutom sy klart en klänning till Nora - det jag har kvar är att fixa en tryckknapp bak på ryggen som håller ihop öppningen.


Velour är ju bara för härligt....och prickar är ju bara SÅ sött!




Men vad var det då som var dåligt med idag? Jo, Leos underbara (??) förmåga att vänta tills jag har fullt upp med något annat....och DÅ springer han fram till Nora och slår henne!
Som idag då jag råkade hälla ut en liter (!) nyponsoppa i kylskåpet! Jag börjar febrilt att torka och då ser Leo sin chans. Han rusar iväg det fortaste han kan, siktar in sig på Nora som ligger och sover på filten i soffan och TJONG! så slår han henne i ansiktet med en hård metallbil :(

Stackars lilla Nora....hon fick ett fult rött märke i pannan, men efter lite tröst blev det bra och hon somnade om.

Jäkla unge...han VET så väl att det är fel att slåss. Just därför väntar han tills jag är upptagen med något annat, så jag inte ska hinna ifatt honom innan han hinner utdela slaget/kasta leksaken osv.
Rent logiskt så borde han inte vara så värst svartsjuk på Nora. Varje gång hon sover så umgås jag med Leo - jag låter allt hushållsarbete ligga och ägnar mig BARA åt honom, så han ska känna att han får lite egentid med mamma. När Nora väl är vaken så umgås jag med dom båda två - jag stänger aldrig Leo ute från umgänge och ägnar mig betydligt mer åt honom än åt henne även när hon är vaken. Den enda riktiga egentid Nora får med mig är när Leo är på dagis måndag till onsdag.

Just ja, appropå dagis så måste Leo vara hemma imorgon eftersom dom har brandövning + möte på dagis.
Oh joy.....hur ska jag kunna roa honom 100% hela dagen UTAN att ge honom en sekunds möjlighet till att ge sig på Nora?

Som sagt...bra dagar och dåliga dagar....



Just ja! Nora testade hoppgungan idag! :)
Hon hoppade inte direkt men hon tyckte den var väldigt rolig :)




Kommentarer
Malin

Tack..de går nog bra, dom är ju ändå på skola & dagis på dagen så ja vilar upp mig =)

2010-03-16 @ 10:45:39
URL: http://malinxsvedin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0