Potträningen går framåt :)

Vi fortsätter med Leos potträning.
Idag var det bara en enda olycka och då blev han själv ledsen och ropade "Kiiiiiiissss!" innan han hann kissa särskilt mycket, så då skyndade vi oss till pottan så fick han kissa klart där :) Det kom bara en lite skvätt i kalsongerna, så det var ändå ok....ingenting på golvet som behövde torkas.

Han har fortfarande nattblöja + blöja om vi ska vara utomhus ett tag (känns så jobbigt att behöva tvätta overallen om det skulle ske en olycka) och dessutom blöja på dagis...
Jag sa till personalen i måndags att vi påbörjat potträning och att dom gärna fick ta honom till pottan + påminna honom ofta. Inga problem, fick jag till svar. Jag hade dessutom tagit med en hel hög med ombyten IFALL han skulle kissa på sig många gånger.
Men när jag kom dit och hämtade honom så hade han haft blöja hela dagen :(
Det hade, enligt personalen, varit så körigt under dagen så dom hade inte haft tid att fråga Leo om han ville kissa på pottan....är inte det lite underligt? Ska man inte samköra potträning hemma och på dagis?
Men det kanske bara var ett undantag - dom kanske hade kort om personal i måndags?

Igår kväll sydde jag en förklädesklänning till Nora! Hade ett gammalt tråkigt bommullstyg som låg och skräpade i ett skåp, så jag ritade kvickt upp ett eget mönster och sydde allt på en höft.
Helst så hade jag velat ha kantband runt om, men det fanns inget hemma så jag vändsydde den istället.


Fram....                  Bak.........        Och på damen ifråga :)


Förklädesklänningar gör sig helt klart bäst på barn som kan stå upp och gå för egen maskin eftersom det är en ganska "stel" klänning, men jag gillar den ändå :)   Antingen så gör jag en likadan till henne när hon lärt sig gå, eller så kanske hon kan ha den här som en kort tunika då?


Kommentarer
Jossan

Vad trist att personalen inte engagerade sig mer, men det kanske blir bättre =)

Då vår storkille var liten funkade det jätte bra med potträningen på dagis, från att vi sa till att vi börjat hemma körde dom gärnet där med och på 2 veckor var han helt torr, även på natten!



Men nu då lilla fröken hellst ska börja träna(hon har problem med njurarna och bjölfria barn tömmer sig tydligen bättre har vi fått små pikar ifrån barnkliniken om) så är personalen på hennes dagis inte alls sammarbetsvilliga utan vill hellst att barnen ska vara runt 3 år innan dom börjar!

Lily är liksom 1,5 nu så det är ju ett tag kvar tills dess och det är ju lite trist...



Pontus var ju 2 då han vart helt torr och visst att alla barn är olika men får hon inte ens en chans att träna på dagis med är det ju svårt då det är där hon är nästan hela dagarna..

2010-03-18 @ 14:37:53
URL: http://jossanwilhelm.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0