Snart friska? Hoppas jag iaf...

Ja nu får det banne mig vara nog med alla sjukdomar!

För tillfället går Leo på Spectramox för sin dubbelsidiga öroninflammation (jag borde ha lärt mig vid det här laget att om han har 39-40 graders feber så har han öroninflammation), Nora får Dactacort för sina hemska blöjutslag och dessutom går både jag och Nora på Mycostatin för torsk.

På något sätt ska man också kunna komma ihåg att GE hela familjen rätt medicin vid rätt antal tillfällen per dag.
Nora ska för det första ha D-droppar 1 gång/dag.
Hon ska ha Dactacort 2 ggr/dag.
Leo ska ha Spectramox 3 ggr/dag.
Jag och Nora ska ha Mycostatin 4 ggr/dag.

Herregud.


Dagarna rullar iaf på som dom alltid gör. Dagis för Leo måndag - onsdag, jag och Nora sjunger och gosar när hon är vaken och när hon sover så säljer jag saker på Tradera eller städar här hemma.

Det är otroligt vad fort tiden går. Nora är redan mer än 3 månader gammal. När Leo var 4 månader så började vi med smakportioner åt honom. Det tror jag INTE vi kommer göra med Nora - hon kom ju nyss och är så liten, inte ska hon behöva hålla på med fast föda riktigt än inte. Nej, snarare när hon närmar sig 5 månader eller så...då kör vi igång med smakisar.

Jag reflekterar ibland över hur bråttom vi/jag hade med första barnet och hur mycket lugnare man tar det med det andra. Leo fick sin första smakis prick på sin 4-månaders dag och då hade jag suttit som på nålar 3 dagar innan och bara längtat efter att få ge honom första skeden. Varför????
Dessutom var jag väldigt noga med att "träna" Leos nacke, att hjälpa honom att rulla runt, att palla upp honom så han fick öva på att sitta mm. Varför i hela friden höll man på så?
Nora får ta allt i sin takt, hon sköter det så bra själv. Hon sitter jättebra i soffan nu (bättre än vad Leo gjorde vid samma ålder) och sitter korta stunder i Leos matstol eftersom hon emellanåt blir skitsur över att hon måste ligga ner på rygg eller mage hela tiden.

Mange ska kanske höra med sin chef om det finns någon möjlighet för honom att få jobba på hemort ett tag nu....jag känner mig lite sliten som har hand om båda barnen dygnet runt hela veckorna, speciellt nu när både jag, Leo och Nora varit sjuka. All ork har liksom.....sipprat iväg.



Var till BVC igår - Nora fick sin 3-månadersspruta!  Hon är 60,5 cm lång och väger 6185g nu. Vår stora fina tjej!
Leo var också till BVC 2 dagar efter sin 2-årsdag. Han är 88,5 cm lång och väger 11840g, vilket innebär att han bara gått upp ca 40 gram sedan oktober-november....men så blir det ju när det är sjukdomar mm :(


Nora tittar på dom fina djuren...



Nöjd i storebrors matstol



Glad i soffan!



Leo vill jämt bära på Nora, men han orkar inte riktigt själv...




Kommentarer
Kristina

Gud så stor Nora blir! Jag har ju bara träffat henne en gång :( Alldeles för lite! När Leo var som Nora började vi väl umgås tror jag.. kan det stämma? Vi måste se snart!!! KRAM!

2010-03-02 @ 19:14:11
URL: http://kikinas.blogg.se/
Jossan

Precis så där var vi med!

Då Pontus var liten var det så bråttom med allt, att han skulle bli stor, kan inte förstå det nu med andra barnet, hon kommer alltid att vara en liten bebis känns det som och jag är livrädd för att hon en dag ska bli stor hon med =P

2010-03-03 @ 16:04:15
URL: http://jossanwilhelm.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0