Sytt lite mer...

Har sytt en mössa var till barnen.
Blev hyfsat nöjd med Leos, även om färgen är dööööötråkig (mörkgrå). Den passar iaf väldigt bra :)



Noras passar inte så bra. Först gjorde jag en som var för stor och sedan gjorde jag en som är på snudd för liten *suck* Hon fick iaf lite roligare tyg :)





Efter jag skjutsat Leo till dagis sydde jag ihop ett par byxor till honom i det nya tyget :)
Jag ÄLSKAR velour! :D

Limegrön botten med lila stjärnor + lila mudd. Ska prova dom när han kommer hem, men jag tror att de här kommer passa honom bättre eftersom jag minskade midjeresåren med 6 cm. De förra jag gjorde var bra på alla sätt förutom just midjan eftersom dom bara halkade av hela tiden :(  Får sätta i en extra resår eller nåt...




Nu väntar jag bara följande saker:
1: att mitt nummer av Ottobre ska dimpa ner i brevlådan.
2: att jag ska sälja såpass mycket på Tradera att jag har råd att köpa min Husqvarna Viking Emerald 116....helst inom en SNAR framtid! 

Min gamla  symaskin har nu till och med börjat bli senil. När jag ändrar från raksöm till sicksack så fattar den inte att jag ändrat förrän efter ca 3 cm söm. Så då får man liksom ta om igen och hur skoj är det?


Kommentarer
Anonym

Åh! Får man beställa kläder av dig? Gud va duktig du är!!!

2010-03-10 @ 07:09:35
Anonym

vilka fina saker du sytt.. skulle också vilja kunna sy, man kanske ska ta och försöka! =) Jag har ju en oanvänd symaskin i källaren..

2010-03-10 @ 20:01:57
Sara (Minxy)

Ja sätt igång att sy! (vem du nu än är :) ), det är enkelt och roligt!

2010-03-10 @ 21:08:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0