Pollenallergi?

Hmm....kan man utveckla pollenallergi på äldre dagar?
De senaste 2 veckorna har jag varit löjligt snuvig och täppt i näsan. Lite huvudvärk har jag haft också, men ingenting annat som skulle kunna tyda på en förkylning, så det kanske är pollen.
Ska prova med en liten pollenspray i några dagar och se om det hjälper....

I helgen var vi uppe i Manges föräldrars stuga. Alla var utomhus så mycket som möjligt eftersom vädret var så bra och det slutade med att hela gården blev krattad :)
Större delen av tiden spenderade Leo vid bäcken. Tur att vi tog med hans galonkläder...






Leo har en ny favoritsång som han sjunger då och då.
"Tut tut, binne, oppas, bott"
Den där lilla trudelutten betyder: "Tut tut, det brinner det brinner, jag hoppas att brandkåren hinner dit bort där den otäcka eldsvådan är, dom säger det brinner i Svenssons affär!"





Om 2 veckor "fyller" Nora 6 månader. Tänk, hon har varit hos oss i ett halvår snart. Det är sjukt vad fort tiden går! Det kanske är därför hon ser så förvånad ut? :)





Kommentarer
Jossan

Ja, det är oftast på "äldre dar" man utvecklar det =)



Jag fick känningar för något år sedan och min mormor på 63 år fick diagnos nu i år efter att ha känt av det för första gången =)

2010-05-13 @ 19:39:57
URL: http://jossanwilhelm.blogg.se/
linda

jag är pollenallergiker, fett jobbigt! ;/

2010-05-13 @ 20:06:16
URL: http://lindshe.blogg.se/
jasmina

hej allt bra med dig? =)

2010-05-13 @ 20:18:44
URL: http://jasminab.blogg.se/
Karin

Jag fick inte pollenallergi förrän jag var 22, fast den blev bättre när jag flyttade hem till Sverige och ren luft efter tre år i smogen i London:)

2010-05-13 @ 20:46:24
URL: http://pruebalo.webblogg.se/
Linnéa Dalin

Hej. Jag hitta ett mönster på Solhat. När jag skulle kolla efter ett annat mönster till syra.

Tänkte om du vill ha en kopia. Så kan du komma över nå.När du ska ut mot Brista.( Kan vara bra om du ringer innan)

2010-05-20 @ 15:22:52
Sara (Minxy)

Linnéa: Tackar, men just solhattar har Nora en hel drös av så just nu känns det inte aktuellt. Kanske kollar förbi en dag ändå :)

2010-05-25 @ 20:11:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0